Uchwalony ponad 21 lat temu plan miejscowy przeznacza nieruchomości pod obszar usług publicznych z uszczegółowieniem terenów przemysłowych, baz i składów oraz pod usługi handlu, gastronomii i administracji o znaczeniu ponadlokalnym i ogólnomiejskim, usługi oświaty i kultury.
Mając na uwadze, iż ustalenia planistyczne nie przystają do aktualnych potrzeb społecznych, wynikających z dynamicznego rozwoju miasta, w szczególności ze Strategii #Warszawa2030 oraz konkursu urbanistycznego z 2015 r., jedynym narzędziem umożliwiającym dynamiczną zmianę przeznaczenia terenu oraz uzupełnienie brakującej tkanki miejskiej jest wdrożenie procedury wynikającej z Ustawy o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych i towarzyszących z 2018 r.
Wskazana w ustawie procedura, uzupełniona uchwalonymi przez Radę Warszawy Lokalnymi Standardami Urbanistycznymi oraz wprowadzonymi Zarządzeniami Prezydenta m.st. Warszawy, umożliwi przeprowadzenie upublicznionej i transparentnej procedury oraz wypracowanie w trybie konsultacji z Biurem Architektury i Planowania Przestrzennego oraz lokalną społecznością atrakcyjnej zabudowy mieszkaniowej z bogatym wachlarzem usług o znaczeniu lokalnym oraz ponadlokalnym, w tym usług oświatowych.
Wierzymy, że inwestycja realizowana w trybie specustawy zagwarantuje niezbędny udział lokalnej społeczności przy konsultacji projektu oraz dostosowanie go do lokalnych uwarunkowań i potrzeb. A sam projekt dzięki szerokiemu dialogowi z zainteresowanymi podmiotami oraz decydentami będzie miał zapewniony odpowiedni udział: zieleni, usług i atrakcyjnych przestrzeni publicznych.